wtorek, 19 marcaSKUTECZNY MARKETING TWOJEJ FIRMY

Dlaczego Twoje reklama nie została zatwierdzona na Facebooku?

Facebook dzięki największej społeczności użytkowników jest znakomitym miejscem do prowadzenia kampanii marketingowej. Skomplikowane algorytmy portalu pozwalają bardzo precyzyjnie grupować użytkowników. Dzięki temu reklama może być kierowana dalece bardziej precyzyjnie, niż w przypadku innych mediów. Można określić grupę wiekową, obszar geograficzny, a nawet kategorie zainteresowań.

Zasady dla reklam

Z tak szerokim dotarciem Facebook stara się dbać o swoją reputację.  Jest to widoczne w szeregu zasad, które rządzą reklamami na portalu. Część jest wymuszona przez obowiązujące prawo, inne są przez wartości, którym sprzyja portal, a jeszcze inne mają na celu zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom. Warto znać te zasady już przygotowując kampanię – zaoszczędzisz wtedy czas na weryfikację reklamy i jej poprawki.

Nawet jeśli nie znasz tych reguł, możesz przygotować poprawną reklamę, która bez problemu będzie się wyświetlać Twojej grupie docelowej i wygeneruje dla Ciebie korzyści. Część zasad jest nieintuicyjna i możesz być zaskoczony, że z ich powodu Twoja reklama została odrzucona przez Facebooka.

 Przyjrzyjmy się kilku z nich:

  1. Reklama zawierająca słowo Facebook jest niezgodna z zasadami portalu. Właściciel platformy nie chce abyś sugerował w swojej kampanii, że serwis w jakiś sposób popiera akurat Twoją akcję. Ponieważ analizą poprawności zajmuje się automat, to nie będzie on wnikał, dlaczego użyłeś tej nazwy i jakie były intencje. Po prostu ją odrzuci bez pola do dyskusji i uzasadnień. Reklamujesz się na Facebooku, ale słowo Facebook w twojej reklamie jest niedozwolone.

  1. Często serwis nie pozwoli Ci również na umieszczenie logotypów lub nazw innych firm, jeśli uzna, że to narusza prawa osób trzecich. To może Cię zmusić do kombinowania, jeśli na przykład jesteś dystrybutorem produktów jakiejś marki i chcesz się tym pochwalić.

 

  1. Prezentowanie efektów przed i po. To jest zakaz, który może dziwić, bo przecież często kampanie reklamowe w ten sposób pokazują działanie produktów. Dlaczego więc Facebook odrzuci tego typu przekaz? Dlatego, że jest to forma wyraźnie zakazana przez prawo amerykańskie. Tutaj portal nie rozdrabnia się na przepisy obowiązujące w poszczególnych krajach. Jeśli coś jest zakazane w USA, to obowiązuje wszędzie i dla Twojej reklamy skierowanej tylko na jedno województwo w Polsce nie będzie wyjątku.

 

  1. Reklama zawierająca przyciski, które wprowadzają w błąd. To rodzaj kampanii, który ma na celu przyciągnięcie użytkownika używając grafik, które zna i uważa za bezpieczne. Przykładowo może on kliknąć przycisk „play” znany mu z Youtube, bo liczy, że odtworzy film, podczas gdy reklama przekieruje go zupełnie gdzie indziej. Takie praktyki mają wprowadzać w błąd. Facebook chce chronić bezpieczeństwo na swoich stronach, więc nie pozwala na tego rodzaju akcje.

Kontrowersje:

  1. Rasizm, przemoc, dyskryminacja. Na portalu społecznościowym tego typu wypowiedzi, grupy są niemile widziane i jeśli powstaną, to często są przez administratorów zamykane. Wnioskują o to sami użytkownicy, którzy korzystają z mechanizmu zgłaszanie nieodpowiednich treści. Jeśli reklama zostanie uznana za propagującą rasizm, nakłaniającą do przemocy lub dyskryminacji, to zostanie odrzucona przez algorytm serwisu.

 

  1. Nagość jest również kontrowersyjna. O ile użytkownicy portalu mogą eksperymentować i sprawdzać, jak dużo i jak subtelnie można nagość przemycić, o tyle w przypadku reklam nie warto tego sprawdzać. Jeśli dla Facebooka nie będzie jasne, czy to już nagość, to prawdopodobnie zablokuje taką reklamę.

Kiedy wydaje Ci się, że Twoją reklamę  niesłusznie odrzucono, możesz spróbować ją opublikować ponownie bez dokonywania zmian. Jeśli jednak nadal nie przechodzi, sprawdź zasady lub poszukaj porad, jak sobie poradzić w takim przypadku.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *