środa, 21 październikaSKUTECZNY MARKETING TWOJEJ FIRMY

Social media w służbie sprzedaży

Nie od dziś wiadomo, że wirtualne życie kręci się wokół mediów społecznościowych. Zastąpiły one popularne czaty, komunikatory, czy nawet niektóre fora internetowe. Jednak oprócz tego, że social media stały się nieodłącznym elementem naszego życia, to stanowią też skuteczne narzędzie reklamowe.

Dlaczego warto reklamować się w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe wydają się świetnym narzędziem do tworzenia działań wizerunkowych, jednak wiele osób ma dylemat, czy mogą być równie skutecznym elementem wspierania sprzedaży. Otóż odpowiednio zaplanowana strategia i odpowiednie dopasowanie komunikacji może znacznie podnieść sprzedaż Waszego esklepu.

Jak media społecznościowe wspierają sprzedaż?

Najbardziej oczywistą, a zarazem prawdziwą odpowiedzią jest to, że zwyczajnie zwiększają ruch w witrynie. Dzięki milionom użytkownikom mediów społecznościowych mam możliwość dotrzeć do setek nowych, potencjalnych klientów. Jak skutecznie generować przejścia do witryny? Można to robić przy pomocy klasycznych postów produktowych, przy wykorzystaniu social mediów do promocji dodatkowych narzędzi contentowych (na przykład bloga), organizowanie konkursów, czy kreowanie komunikatów angażujących lub budowanie grup zainteresowań.

Kampanie płatne

Social media umożliwiają też wsparcie sprzedaży przy wykorzystanie reklam. Jednak wbrew pozoru taka inicjatywa nie ogranicza się wyłącznie do intuicyjnego ustawienia kampanii. Działania promocyjne, powinny być oparte na dokładnej analizie potrzeb naszej marki, stworzenia dostosowanej do nich strategii oraz skrupulatnego mierzenia efektywności.

Jak wybrać kanał do podniesienia sprzedaży?

Nie ma uniwersalnej recepty na dostosowanie odpowiedniego kanału dla naszej branży. Internet oferuje szeroki wachlarz różnorodnych narzędzi, wśród których są m.in. takie portale jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, czy TikTok. Wybór najodpowiedniejszego miejsca na dystrybucję treści należy, więc poprzedzić analizą naszego grupy docelowej.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 Comment

  • Ewka

    Media społecznościowe dają ogromne możliwości przy stosunkowo niskich kosztach. Trzeba to tylko robić z głową i z profesjonalistami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *