piątek, 3 majaSKUTECZNY MARKETING TWOJEJ FIRMY

Czy (i jak) mówić o zaangażowaniu społecznym firmy?

Wspieranie szczytnej idei z zasady warto pochwalić. Wśród coraz liczniejszych i coraz bardziej gwałtownych protestów w Polsce i na świecie warto jednak zadać sobie pytanie: co i w jaki sposób wspierać, by nie zaszkodziło to wizerunkowi firmy?

 

Według analizy Instytutu Gallupa konsumenci wydają dwukrotnie więcej w tych firmach, które wspierają bliskie im sprawy. A jeśli za deklaracjami idą też czyny, rośnie ich lojalność i zaufanie. A te w dzisiejszych czasach mogą się przydać. To właśnie marki otoczone siatką wiernych przyjaciół radzą sobie najlepiej, gdy z dnia na dzień pojawiają się nowe restrykcje. Z drugiej strony było wiele przykładów właścicieli czy pracowników firm, którzy powiedzieli kilka słów za dużo w ważnej dla siebie sprawie i całkowicie pogrążyli się w oczach części konsumentów.

Czy trzeba mówić o zaangażowaniu społecznym firmy?

Możesz wspierać szlachetną akcję incognito, ale wiele znanych firm chwali się tym na swoich stronach i w mediach społecznościowych. Nikt nie zarzuci Ci promowania się na działalności charytatywnej, jeśli tylko poinformujesz  klientów, ile co roku przeznaczasz na dany cel. Jeśli pośrednio to ich pieniądze idą na konto danej organizacji, to mają prawo o tym wiedzieć.

Czy zawsze opłaca się unikać kontrowersji?

Przez lata unikanie kontrowersyjnych tematów należało do biblii każdego marketera, czy nawet osoby prowadzącej biznes. W spolaryzowanym świecie, w którym klienci mają tak duży wybór, część wybiera jednak tylko te biznesy, które reprezentują podobne wartości. Decyzja o podjęciu działalności lub powstrzymaniu się od zaangażowania jest trudna. Obecnie zdarza się jednak, że milczenie i kontynuowanie pracy jak gdyby nigdy nic, podczas gdy dzieją się ważne dla klientów rzeczy, razi bardziej niż przyjęcie stanowiska.

Jest jeszcze jeden aspekt: jeśli marka jest znana i rozpoznawana, to może wpływać na społeczne postawy klientów. O ile sprawa jest dla Ciebie naprawdę ważna, to być może warto spróbować zmienić świadomość klientów.

Zaangażowanie społeczne firmy z głową

  • Unikaj modnych hasztagów związanych z ruchami społecznumi – nie wiesz, co będą symbolizowały za kilka tygodni lub miesięcy, ani kto jeszcze ich użyje.
  • Popieraj sprawy, a nie partie polityczne.
  • Pamiętaj, że Twoje wpłaty na rzecz organizacji czy sprawy mogą zostać ujawnione. Dobieraj partnerów tak, by móc z dumą o nich mówić.
  • Możesz tak wybrać organizację, by jej wartości były spójne z Twoimi i ważne dla klientów. Producent ekologicznej żywności odnajdzie się we współpracy z organizacją dbającą o lasy, a sklep zoologiczny – ze schroniskiem.
  • Zacznij lokalnie – możesz zobaczyć, jak działa dom samotnej matki czy schronisko dla bezdomnych, zanim je wesprzesz i już w trakcie współpracy.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *