Dom mediowy, czy agencja marketingowa? Oto jest pytanie! Zastanawiacie czym właściwie różni się jedno od drugiego i w czyje ręce oddać swoje reklamowe losy? Przygotowaliśmy dla Was krótki tekst na ten temat. Pomoże on Wam zbudować skuteczną strategię marketingową dla Waszej firmy, a tym samym odnieść biznesowy sukces.
Agencja marketingowa bez tajemnic
Agencja reklamowa – słowo klucz wielu firm, które planują dynamiczny rozwój. Jej głównym zadaniem jest kompleksowa realizacja kampanii reklamowych, które mogą być realizowane przez różne kanały – m.in. radio, telewizję, Internet, outdoor, czy prasę. W agencji reklamowej pracują nie tylko osoby zajmujące się wdrażaniem działań promocyjnych. To także cały sztab osób, które odpowiadają za prawidłowy przebieg i działanie prowadzonych kampanii. Wśród nich można wymienić m.in. grafików, copywriterów, media plannerów, social media specjalistów i analityków. Dzięki pracy zespołu fachowców w danej dziedzinie podejmowane działania są bardziej efektywne. Generują też większe wzrosty sprzedaży niż w przypadku zatrudniania pojedynczych specjalistów.
Dom mediowy i co dalej?
Z kolei domy mediowe znane są stosunkowo od niedawna. Jednak w krótkim czasie zyskały dużą popularność wśród firm poważnie traktujących działania reklamowe. Zajmują się ściślej niż agencja marketingowa sprecyzowanym zakresem działań, który opiera się na planowaniu i zakupie kampanii w tradycyjnych mediach, czyli głównie w telewizji, radiu i prasie. W zakres pracy domu mediowego wchodzi też negocjowanie cen z przedstawicielami mediów masowych. Dzięki temu możemy zyskać znacznie bardziej atrakcyjne ceny niż w przypadku zakupu indywidualnego.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, czy lepszym wyborem będzie dom mediowy, czy agencja marketingowa. Wszystko zależy od tego, jaką mamy grupę docelową oraz, jaki kanał komunikacji będzie skuteczniejszy, żeby dotrzeć do niej z komunikatem. Coraz więcej klientów decyduje się też na synergiczną współprace z domami mediowymi i agencjami reklamowymi, która za sprawą koncentracji naszego przekazu w różnych kanałach dotarcia w sprzężeniu offline i online przynosi szybsze i bardziej spektakularne efekty.