Epidemia przeniosła nasze życie zarówno w aspekcie zawodowym, jak i osobistym do Internetu. To ogromne wyzwanie, a zarazem szansa dla działań marketingowych. Mogą one umożliwić nie tylko uratowanie firmy, ale nawet jej rozwój w tym niełatwym czasie. Jak wykorzystać działania promocyjne w czasie epidemii korona wirusa, żeby zwiększyć zyski?
Eksponuj atuty
W tym szczególnym czasie warto bardziej zdecydowanie niż wcześniej kłaść nacisk w komunikacji na bezpieczeństwo i wartości dodane. Bezkontaktowa dostawa, czy darmowa transport w dobie walki z koronawirusem mogą być czynnikiem przyśpieszającym podjęcie decyzji zakupowej.
Postaw na sprawdzone sposoby
Swoją uwagę skup przede wszystkim na kampaniach, które konwertują najlepiej, to nie jest dobry czas na eksperymenty, a wydatki powinny być szczegółowo przeanalizowane. Maksymalizacja działań, które przynoszą zyski da Ci bezpieczeństwo finansowe. Pamiętaj też o tym, żeby na bieżąco kontrolować wyniki i dostosowywać budżet do aktualnych możliwości Twojej firmy.
Real time marketing
W tym przypadku musisz działać z niezwykłym wyczuciem, bo w obliczu pandemii łatwo urazić uczucia odbiorców lub wywołać falę negatywnych skojarzeń. Jednakże, jeśli Twój biznes w jakiś sposób wpisuje się w trend pracy zdalnej, nauczania online lub kreatywnego spędzania czasu w domu to wykorzystaj to w swojej komunikacji. Uważaj, jednak na zbyt dużą dosłowność promowania się na Covid-19, bo może być negatywnie odebrane przez klientów. Subtelne prowadzenie działań z zakresu real time marketing pozwoli zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą, a jednocześnie wzmocni więzi na płaszczyźnie firma-klient.
Zadbaj o stałych klientów
Lojalność konsumencka szczególnie w dobie kryzysu jest bardzo ważna, dlatego nie zapominaj o swoich dotychczasowych klientach. Komunikuj się z nimi regularnie, dzięki czemu podtrzymasz zainteresowanie swoją ofertą. Marketing automation, social media i sekcja newsów na stronie internetowej pozwoli Ci utrzymać kontakt z Twoimi stałymi klientami, którzy wrócą do Ciebie po zakupy.
Ten kryzys nam wszystkim jeszcze się da we znaki. Dobrze, że są jakieś metody, aby łatwiej go przejść