środa, 2 październikaSKUTECZNY MARKETING TWOJEJ FIRMY

Jak pozycjonować stronę przy użyciu treści wizualnych?

Treści tekstowe to bezsprzecznie jeden z głównych elementów każdej strony internetowej. Sama ich obecność nie jest jednak wystarczająca, by zwiększyć ruch i poprawić widoczność strony w wyszukiwarce. Poza tym, że muszą być one wartościowe, potrzebują czegoś jeszcze, by móc w pełni pozycjonować każdą stronę… Chodzi tu o warstwę graficzną witryny. Dziś bardzo trudno sobie wyobrazić jakąkolwiek stronę bez zdjęć czy obrazów z samym tylko tekstem. Raz, że taka strona zwyczajnie nudzi i męczy obserwatora, a dwa generuje praktycznie zerowy ruch, przez co spada jej widoczność w sieci. Aby jednak móc pozycjonować stronę przy użyciu obrazu, trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach z tym związanych…

pozycjonować

Dlaczego warstwa graficzna jest tak ważna

Grafika umieszczona na stronie to nie tylko wdzięczny obrazek, który ma ładnie wyglądać. Chociaż bezsprzeczne podnosi jej walory estetyczne i wpływa na atrakcyjność odbioru, nie należy traktować jej wyłącznie jako bonusu do treści tekstowych. Odpowiednio dobrana i przygotowana warstwa wizualna może pomóc pozycjonować stronę www, wytłumaczyć w szybki sposób to, co trudno jest przedstawić za pomocą słów oraz dać wytchnienie od czytanego tekstu…

Nie tylko klasyczny content marketing może pozycjonować naszą stronę internetową

Przemyślane i dobrej jakości oraz oryginalne treści to bez wątpienia jedne z podstawowych czynników, który warunkuje dobrą widoczność strony w sieci. Na rynku działa obecnie wiele agencji content marketingowych, które oferują pomoc w tworzeniu unikatowych treści, ich doboru do danego kanału czy nawet publikowaniu. Niemniej jednak w ramię, w ramię z content marketingiem idzie marketing wizualny. Jako duet mogą bowiem zdziałać o wiele więcej.

Gdzie znaleźć darmowe zdjęcia i grafiki?

Banki darmowych obrazów, czy kreatory treści wizualnych to bezpłatne narzędzia do pobierania i tworzenia grafiki w Internecie. Jest wiele takich miejsc w sieci, a do najpopularniejszych z nich należą: Canva, Pixabay, WebWave, Piktochart. Minusem gotowych rozwiązań w przypadku obrazów jest jednak fakt, że mogą one zwyczajnie nie pasować do już przyjętej identyfikacji wizualnej strony, korzysta z nich wiele osób (także komercyjnie) i nie zapewnią lepszej widoczności witryny w sieci.

Jeśli chcemy pozycjonować stronę przy użyciu grafik, to zawsze lepiej sprawdzą się te wykonane samodzielnie, chociażby przy użyciu wspomnianych już wcześniej ogólnodostępnych narzędzi. Idąc dalej, można także skorzystać ze wsparcia osób czy firm, zajmujących się na co dzień projektowaniem graficznym i tworzeniem contentu wizualnego w sieci.

Jak grafika może pomóc pozycjonować stronę www?

Aby obraz mógł wpłynąć na poprawę widoczności strony trzeba skupić się nie tylko na tym, co przedstawia, ale także na jego technicznych parametrach. Typowa rozdzielczość, która sprawdza się w przypadku stron internetowych to 1920 × 1080 pikseli. Oczywiście w przypadku dużych banerów będzie to wyglądało nieco inaczej, podobnie jak przy doborze zdjęć na Instagram czy Facebook.

Niemniej jednak zbyt duża rozdzielczość grafiki utrudnia dostęp do strony, spowalnia ją i w efekcie czyni zupełnie niewidoczną. Niektóre elementy strony będą potrzebowały grafiki rastrowej, podczas gdy inne wektorowej. Kolejną kwestią jest kompresja obrazów, która także ma bezpośredni wpływ na szybkość ładowania się strony. Wbrew pozorom jest to zauważalne nie tylko przez osoby odwiedzające daną witrynę, ale również przez Google. Nie zapomnijmy również o odpowiednim podpisaniu zdjęć i umieszczeniu w opisach dobrych tagów, co także wpłynie na lepsze pozycjonowanie.

jak pozycjonować

Owned media a poprawa widoczności witryny internetowej

Budowanie zasięgów i generowanie ruchu na stronie idą ze sobą w parze. Własne media takie jak np. strona internetowa, blog, portale społecznościowe świetnie się uzupełniają. Jeżeli więc nie mamy pomysły na to, gdzie promować swoje produkty w sieci – wykorzystajmy owned media! Followersi z portali społecznościowych przy odrobinie zachęty, zaczną odwiedzać także naszą stronę internetową. Wystarczą, chociażby komunikaty nawołujące do działania umieszczone na Instagramie czy Facebooku. Żeby jednak przykuć ich uwagę i sprawić, żeby odwiedzali stronę częściej, trzeba zadbać o jej optymalizację oraz ciekawe treści, dostosowane do grupy docelowej.

Jak pozycjonować stronę przy wykorzystaniu obrazów — podsumowanie

Przy pozycjonowaniu strony internetowej każde środki mogą się przydać, ale niekoniecznie wszystkie chwyty są dozwolone. Jednym z doskonałych przykładów poprawy widoczności witryny w sieci, są odpowiednio skompresowane i dobrej jakości treści graficzne. Na samego Instagrama codziennie wrzucane jest kilkaset milionów zdjęć. Wszystkie mają potencjał, ale nie każde wpłyną na pozycjonowanie strony. Dlatego też warto zwrócić uwagę na to, jakimi grafikami dysponujemy i co można w nich poprawić, by przyniosły dodatkowe korzyści.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *