Branża gastronomiczna jest jednym z segmentów rynków, który najsilniej odczuł kryzys związany z epidemią COVID-19. Jakie kroki podjąć, żeby uratować kawiarnię lub restaurację przed zamknięciem? Przygotowaliśmy dla Was kilka porad, które być może pomogą wzmocnić sprzedaż w tym niełatwym okresie.
Dostawa pod drzwi
Przede wszystkim musisz zmienić myślenie o formie zamówień z dowozem, które dotychczas były dodatkowym źródłem dochodu, a teraz muszą tymczasowo stać się fundamentem Twojego biznesu. Warto podjąć współpracę z popularnymi portalami umożliwiającymi zamówienie jedzenia online. Dzięki temu bezpośrednio dotrzesz do osób, które szukają jedzenia na wynos w Twojej okolicy.
Właściwa komunikacja to podstawa
Nie zapominaj o właściwej komunikacji ze stałymi klientami. Roześlij newsletter, przygotuj posty na social mediach, w których poinformujesz klientów o przestrzeganiu najwyższych standardów bezpieczeństwa w Twoim lokalu. Dzięki temu odbiorcy będą mieli pewność, że zamawiając jedzenie nie narażają zdrowia swojego ani swoich bliskich.
Angażuj się w działania społecznie odpowiedzialne
Spadek zamówień wykorzystaj, jako czas, który możesz poświęcić na wdrożenie działań z zakresu CSR. Przygotuj darmowe posiłki dla pobliskiego szpitala lub rozdawaj darmową kawę osobom związanym z branżą medyczną. Koniecznie zrelacjonuj tę inicjatywę poprzez social media. Dzięki temu wzmocnisz swoją pozycję, a jednocześnie wywołasz u klientów zaufanie, które zaprocentuje wzrostem lojalności teraz i w przyszłości.
Reaguj szybko
Odbieraj telefony, odpisuj na maile i pozostawione na messengerze wiadomości. Być może klienci bedą mieli pytania związane z godzinami funkcjonowania lokalu lub będą chcieli dowiedzieć się więcej o formule przygotowywania posiłków. W dobie koronawirusa płynna komunikacja jest niezwykle ważna.