środa, 2 październikaSKUTECZNY MARKETING TWOJEJ FIRMY

Jak zwiększać kompetencje marketingowe?

Specjaliści do spraw marketingu nie mają łatwego zadania na co dzień do wykonania. Muszą doskonale poznać swoich klientów, aby móc do ich potrzeb dopasować kampanię reklamową. Do tego nie mogą zapominać o tym, żeby pracować nad swoimi poszczególnymi kompetencjami marketingowymi.

Dokładna analiza

To czym mówi wykazać się współczesny marketingowiec to zmysł analityczny. Dlaczego klienci skupiają się na tylko na jednym źródle sprzedaży? Czemu smak winogronowy sprzedaje się lepiej niż zielona herbata? Dlaczego klienci wykupują wakacje na początku roku chętniej niż w maju? Oto przykładowo pytania, jakie zawsze doprowadzają do dogłębnej analizy wpływającej na późniejsze zaoferowanie usług.

Marketingowiec musi również analizować…swoje zachowanie. Jak to mówią – uczymy się na błędach. Jeżeli jedna kampania okazała się nietrafiona, to trzeba z niej wynieść odpowiednie wnioski, przeanalizować sytuację, aby takich samych błędów nie popełnić na przyszłość. W ten sposób każdy marketingowiec poprawi swoje kompetencje.

Branża IT

Znajomość tego typu branży nie jest łatwym wyzwaniem. Należy jednak chociaż “liznąć” trochę wiedzy z tej branży, dzięki czemu osoba działająca w marketingu nie da się wyprzedzić specjalistom z branży IT. Wiele osób doskonale słyszało o HTML, Javie czy .Net. Jednak co to dokładnie oznacza? Wie niewiele osób. Dobry marketingowiec, który chce wzmocnić swoją pozycję na rynku będzie wiedział jakie są zasady tworzenia stron, jakie są podstawowe komendy. Nie można wszystkiego zwalać na innych, czy też na wyspecjalizowane programy robiące wszystko za nas, ponieważ i one mają prawo do pomyłki. Jeden błąd i jako marketingowiec na rynku nie znaczymy nic.

Narzędzia e-marketingu

Dzisiejsze działania reklamowe w dużej mierze skupiają się na internecie. Osoby, które są w sieci mają większą szansę na przetrwanie niż takie, które starannie omijają ten temat. Jakie narzędzia są jednak skuteczne? Dzięki jakim można zaistnieć? Współcześnie działający marketingowiec powinien zapoznać się na profesjonalne szkolenia, dzięki którym poznać narzędzia przydatne w realizacji konkretnych celów marketingowych i sprzedażowych. Do przydatnych e-narzędzi należą: Marketizator lub Eksperymenty Google Analytics, Google Alerts, Brand24 lub Sotrender, Google Analytics, Google AdWords, Google Tag Manager, Google Search Console.

Dokładny opis i funkcje poszczególnych narzędzi można znaleźć w sieci. Ta wiedza nic jednak nikomu nie pomoże (chyba, że ktoś jest uzdolnionym samoukiem), jeżeli nie zapisze się na odpowiednie szkolenie. To jednak nie wszystko. Zawsze trzeba trzymać rękę na pulsie, ponieważ wszystko się zmienia – również narzędzia e-marketingowe. Ich funkcjonalność, zastosowanie stale się pogłębia i trzeba zdawać sobie z tego sprawę.

Życiowa edukacja

Dobry marketingowiec, który dba o swoje kompetencje marketingowe nigdy nie zapomina o jednym – uczymy się przez całe życie. Fakt, że odbyliśmy jedno szkolenie, uczestniczyliśmy w ważnej konferencji nie oznacza, iż jest to definitywny koniec naszej edukacji. Nic więcej nie będzie nam już potrzebne do tego, aby świadczyć wysoki poziom obsługi. Jest wręcz odwrotnie. Rynek się zmienia. Klienci też. To oni będą oczekiwać jeszcze więcej i więcej i więcej. Jeżeli my im tego nie damy, to pójdą szukać u konkurencji. Przez to będziemy tracić. Dobry marketingowiec zawsze jest otwarty na wiedzę, która może spływać do niego z najróżniejszych stron. Warto zapoznać się z wszelkimi nowinkami technologicznymi, udogodnieniami, ciekawymi i kreatywnymi pomysłami, aby stale świadczyć najwyższy poziom obsługi wobec swoich klientów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *