poniedziałek, 27 wrześniaSKUTECZNY MARKETING TWOJEJ FIRMY

Kampania reklamowa krok po kroku

Wiele osób uważa, że przeprowadzenie efektywnej kampanii reklamowej to głównie kwestia pieniędzy. Jednak wbrew pozorom w marketingu nie wystarczy zainwestować, żeby odnieść sukces. Jak zaplanować skuteczne działania reklamowe, żeby spotkać się z zainteresowaniem odbiorców? Mamy kilka wskazówek, dzięki który klienci zainteresują się ofertą Waszej marki!

Wiadomo, że najprostszym sposobem przeprowadzenia wielokanałowej kampanii reklamowej jest oddanie tego zadania w ręce profesjonalistów. Jednak zlecenie działań reklamowych również wymaga odpowiedniego przygotowania. Dzięki temu inicjatywy zaplanowanego wokół naszej marki będą bardziej efektywne, bowiem osoby odpowiadające za konfigurację kampanii dokładniej poznają nasze potrzeby.

Planowanie kampanii reklamowe – jak zacząć?

Przede wszystkim musimy jasno określić cele. Czyli w skrócie co chcemy osiągnąć za sprawą tej inwestycji. Nieco inaczej planuje się, bowiem działania sprzedażowe, a odmiennie optymalizowane są inicjatywy nastawione na konwersje. Tę motywację w świecie marketingu określa się celem kampanii. Następnie powinniśmy określić do kogo chcemy dotrzeć z naszym komunikatem marketingowym. W ten sposób sprecyzujemy target. Kolejnym elementem planowania kampanii jest określenie sposobu dotarcia do poszczególnej grupy docelowej, czyli sprecyzowanie kanałów komunikacji. Ten podpunkt zwykle realizuje agencja obsługująca naszą kampanię, jednak warto również samodzielnie przeanalizować plany naszego zleceniobiorcy.

Świadomość tego, jakie ścieżki informacyjne zostaną wykorzystane w naszej kampanii może być cenną wiedzą, która przyda się w aspekcie analizy efektywności. Pomoże też uniknąć błędów w przyszłości, jeśli wybrane sposoby dotarcia z reklamą okażą się niesatysfakcjonujące. Po naszej stronie jest przekazanie osobom konfigurującym kampanię odpowiednio przygotowany landing page, czyli miejsca na naszej stronie, gdzie będzie kierowany ruch. Ostatnim, ale zarazem kluczowym elementem planowania działań reklamowych jest określenie budżetu, którym dysponujemy. Im więcej pieniędzy zainwestujemy i lepiej je wykorzystamy, tym większe zasięgi możemy osiągnąć.

Jak oceniać skuteczność kampanii?

Analiza efektywności działań reklamowych nie zawsze jest sprawą prostą. Statystyki powinny być rozważane w konkretnym okresie. W przypadku działań online sporo odpowiedzi na nasze pytania względem skuteczności działań znajdziemy w Google Analytics. Jeśli chodzi o kampanie dla offline, to można wdrożyć takie sposoby oceny, jak pomiar ruchu w punkcie sprzedaży, ankiety bezpośrednie, czy analiza wyników sprzedaży lub stopnia rozpoznawalności brandu. Wszystko zależy od tego jaki jest cel naszej kampanii reklamowej.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *