środa, 2 październikaSKUTECZNY MARKETING TWOJEJ FIRMY

Marketing restauracji. Od czego powinniśmy zacząć promować swój biznes?

Restauracja, jak każda inna firma, żeby w pełni rozwinąć skrzydła potrzebuje przemyślanych działań marketingowych. Jak, więc reklamować lokal gastronomiczny, żeby zdobywać nowych klientów? Przygotowaliśmy kilka porad dedykowanych branży gastronomicznej.

Fundamentem dobrze prosperującej restauracji jest znakomita kuchnia i profesjonalna obsługa. Jednak, żeby klienci mogli docenić te ważne aspekty działalności naszego lokalu, muszą najpierw do niego trafić. To zadanie pozwoli zrealizować skuteczna strategia marketingowa.

 

Wyprzedzić czas

Marketing restauracji najlepiej rozpocząć już przed jej otwarciem. Klienci powinni mieć świadomość, że w pobliżu ich miejsca zamieszkania powstaje lokal gastronomiczny. W realizacji tego zadania pomoże strona internetowa, profil na social mediach, czy klasyczne ulotkowanie do skrzynek. Rozbudzenie zainteresowania naszą restauracją jeszcze przed jej otwarciem z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Warto również wdrożyć reklamy Ads i zajawki na lokalnych portalach informacyjnych, co dodatkowo rozbudzi apetyt klientów na nowe doznania kulinarne i zwiększy zasięg dotarcia naszej promocji.

reklama restauracji

Buduj lojalność

Kiedy już wszyscy dowiedzieli się o Twoim lokalu, postanowili dać szansę debiutującej kuchni, czas na stworzenie relacji z klientami. Konkursy z nagrodami, zniżki dla stałych bywalców, programy lojalnościowe i wszystkie inne chwyty tworzące interakcje mile widziane!

Na językach

W branży gastronomicznej ogromną rolę odgrywają rekomendacje. Dlatego zadbaj o to, żeby zbierać pozytywne opinie, które pozwolą budować silną pozycję w okolicy. Oczywiście część klientów zechce na pisać posty polecające pod wpływem świetnej kuchni i profesjonalnej obsługi, jednak innych trzeba do tego specjalnie zachęcić.

W tym drugim przypadku świetnie sprawdzą się dodatkowe rabaty i drobne upominki dla gości, którzy zdecydują się zrecenzować jakość Twoich usług na jednym z portali opiniotwórczych. Warto też podjąć współpracę z lokalnymi krytykami kulinarnymi, blogerami i celebrytami, którzy być może chętnie skorzystają z Twojego zaproszenia na obiad, który chętnie zrelacjonują w swoich kanałach społecznościowych.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *