Remarketing – słowo bliskie każdemu specjaliście od promocji online. U osób prowadzących biznes, jednak nieznających tajników marketingu zwykle zwrot ten wywołuje konsternację. Bowiem nie wszyscy wiedzą na tym ten remarketing w ogóle polega i czy warto sięgać po tę formę promocji online. Dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki przewodnik, który odpowie na nurtujące pytania i przybliży ten rodzaj kampanii.
Co to jest remarketing?
Remarketing to reklamy, które docierają do osób, które odwiedziły naszą stronę, ale nie dokonały pożądanej przez nas akcji. Statystycznie tego typu komunikacja reklamowa wyróżnia się dużo większym współczynnikiem konwersji niż w przypadku reklam banerowych. Zwykle przynajmniej kilkukrotnie wyższy jest także wskaźnik CTR tego typu kampanii. Zwykle wynika to z tego, że docieramy z ofertą do osób wstępnie zainteresowanych naszymi produktami, jednak wahającymi się przed podjęciem ostatecznej decyzji zakupowej. Zastanawiacie się jak to działa? Otóż wszystko za sprawą ciasteczka, które zapisuje informacje o tym, na jakich podstronach był dany użytkownik oraz jakie działania podejmował. Warto zoptymalizować kampanie w taki sposób, by reklamy remarketinowe docierały wyłącznie do osób, które spędziły określony czas minimalny na naszej stronie lub wykonały określoną czynność świadczącą o wstępnej decyzji transakcyjnej (na przykład dodanie do koszyka).
Jak stworzyć skuteczne kampanie remarketingowe?
Źle zoptymalizowany remarketing może męczyć klientów, a w konsekwencji przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Warto, więc optymalizować kampanie w taki sposób, by były one efektywne. W tym celu powinniśmy zastosować choćby capping, który sprawi, że klient nie będzie miał kontaktu z reklamą więcej niż to określimy. Statystyki mówią o tym, że maksymalna liczba wyświetleń remarketingu jednemu userowi w tygodniu nie powinna przekraczać dwudziestu. Dobrym rozwiązaniem jest także wykorzystanie kreacji dynamicznych, dzięki którym kampania będzie bardziej spersonalizowana odnosząc się ściśle do interesujących klienta produktów. Efektywność tego typu działań jest wyższa niż w przypadku bannerów statycznych. Skuteczną praktyką będzie też rozszerzenie kanałów dotarcia o aplikacje mobilne, czy Facebooka, dzięki czemu zasięg naszych kampanii będzie większy.
Remarketing to nie tylko skuteczny sposób na podniesienie współczynnika konwersji, ale też metoda budowania długofalowych relacji z klientami, dlatego warto sięgnąć po taki rodzaj działań marketingowych.